Wat zijn de tekenen van een niacine overdosis?

Hoewel het moeilijk te veel vitamine B3 of niacine innemen, is het mogelijk om een ​​niacine overdosis ervaart nemen een overvloed van vitaminesupplementen. Dankzij het feit dat vitamine B3 is wateroplosbaar en wordt zeer weinig in het lichaam opgeslagen tegelijkertijd de kans op overdosering relatief laag. Helaas, als teveel niacine wordt verbruikt, ernstige bijwerkingen zoals duizeligheid, huid blozen, misselijkheid en buikpijn optreden. Langdurige overdosering op de voedingsstof kan zelfs leiden tot hepatotoxiciteit, of permanente schade aan de lever.

Terwijl de huid spoelen komt relatief vaak voor bij niacine als nicotinezuur wordt verbruikt, de spoeling is normaal gesproken van korte duur, maar sommige lichte tinteling kan zich ook voordoen. Dit komt door de dilatatie effect het supplement op de aderen in het lichaam. Wanneer een buitensporige hoeveelheid niacine wordt verbruikt, kan het doorspoelen zeer intens zijn, en kan gepaard gaan met duizeligheid, evenals langdurige periodes van tintelingen die om te zetten in jeuk. Sommigen hebben gemeld dat pogingen om meer dan één gram niacine consumeren tegelijk veroorzaakt ook gevoelloosheid van de lippen en duizeligheid en langdurig spoelen.

Snelle hartslag is een andere veel voorkomende teken van niacine overdosis. De verandering in de hartslag kan optreden, samen met andere symptomen of naar voren als het pas duidelijk symptoom van de overdosis. Van alle uiterlijke manifestaties van een overdosis niacine, is degene die veroorzaakt vaak optimaal alarm. Indien de verhoogde hartkloppingen langer duurt dan een korte tijdsperiode, dient arts zo snel verkrijgbaar mogelijk.

Pijn in de buikstreek kan ook gebeuren vanuit een niacine overdosis, vooral als het supplement wordt ingenomen op een lege maag. Artsen die grotere doses niacine als behandeling voor cholesterol problemen voorschrijven soms aanbevolen dat patiënten nemen de niacine tijdens of na een maaltijd, in plaats van tussen de maaltijden, teneinde de kans op kramp en ongemak in het gebied van de maag te voorkomen. In sommige gevallen wordt de krampen gepaard gaat met diarree. Gelukkig is het consumeren van een soort van zacht voedsel zal vaak helpen om de maag pijn te kalmeren en het tegengaan van de niacine overdosis tot op zekere hoogte.

Hoewel veel van de tekenen van een niacine overdosis snel worden opgelost, is er een potentiële neveneffect dat een blijvend effect heeft. Aanhoudend gebruik van uitzonderlijk hoge doses niacine kan leiden tot schade aan de lever, bekend als levertoxiciteit. Deze aandoening kan worden behandeld, maar onomkeerbaar beschouwd. Hoewel er geen consensus over wat een risiconiveau van niacine verbruik vormt, doen veel artsen raden meer dan drie gram per dag. In ieder geval moet niacine supplementen van meer dan bedragen typisch in multivitamines niet worden genomen zonder een arts te raadplegen, en dat de dosering nooit de door de arts veilig voor de individuele patiënt te zijn wordt overschreden.

  • Een niacine overdosis kan een snelle hartslag veroorzaken.
  • Pinda's zijn een goede bron van niacine.
  • Misselijkheid kan een teken zijn van een niacine overdosering.
  • Hoge doses niacine kan leiden tot vermoeidheid.
  • Buikpijn kan een teken zijn van een niacine overdosering.

© 2019 Quilcedacarvers.com | Contact us: webmaster# quilcedacarvers.com